Välkommen till min Blogg / Mentala ventil…

Blogg förstår väl de flesta, men vad menar jag nu med ”mental ventil”? Jo, det är så enkelt som att jag är en typ med åsikter om lite av varje och emellanåt tar jag mig samman och ger mig in i någon debatt i våra dags- och kvällstidningar. Eftersom jag inte har några extrema åsikter utan håller mig skapligt inom demokratiska och humana gränser och heller inte förfaller till ovårdat språk eller personangrepp, tycker man ju att jag utan vidare borde få mina inlägg publicerade – så är det dock inte. Förvånansvärt ofta åker mina inlägg i bithinken efter att någon överambitiös redaktör varit framme med saxen.

Därför startar jag nu den här bloggen – inte som någon slags dagbok utan som ett ställe där jag kan kringå censuren och skriva utan att behöva använda omskrivningar och generaliseringar till den grad att innebörden till sist går förlorad, eller inte är tydlig. Att inte få sina inlägg publicerade är ju väldigt frusterande – därför ”Ventil”. Tror att själva censuren av s.k. öppna forum kommer att bli ett inlägg för sig själv tämligen omgående? Förövrigt kommer jag att skriva kommentarer och inlägg när andan faller på och jag känner att något dagsaktuellt kanske kan ses på ytterligare något sätt – mitt sätt!

 

 

 

 

One thought on “Välkommen till min Blogg / Mentala ventil…

Kommentera

